Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2019 09:31 - Кое е най-голямото благо?
Автор: pemben Категория: Други   
Прочетен: 734 Коментари: 3 Гласове:
-1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image
Един въпрос: кое е най-голямото богатство на света? Можем да зададем въпроса и по друг начин:
- Хората по света желаят да притежават различни неща.
Дори ги притежават.
Но кое е най-ценното измежду тях? Сякаш чувам какво казвате:
- Здраве, охолство, почит, възможности...
Веднага трябва да кажем, че всичко това са блага, но нито едно не е най-голямото, най-ценното благо.
Позволете ми да посоча няколко примера, които ще ни дадат отговор на въпроса кое е най-ценното, най-незаменимото благо...
Един бедняк, куц, еднорък и сляп, седял в джамията и искрено се молел:
- Създателю мой, благодаря за благата, с които си ме дарил!
Друг човек, който седял зад него, се смутил и го попитал:
- За кои блага благодариш, та ти какво притежаваш? Нямаш ръка, куцаш и не виждаш. И на всичко отгоре благодариш за благата?!
Беднякът се обърнал към посоката, от която идвал гласът, и отговорил:
- Ей, небрежнико, Аллах ме е дарил с такова сърце, с което съм му повярвал и се чувствам щастлив и спокоен!
И добавил:
- Ти познаваш ли по-голямо благо от вярата в Аллах? Кое богатство на света се равнява на това? Дори човек да притежава всички блага на този свят, ако е безверник, той не притежава нищо. Никое благо на света не може да превърне безверието в щастие.
Човекът зад него се замислил и, кой знае, сигурно още мисли.
Нека да дам още един пример.
Билял Хабеши размишлявал в ъгъла на джамията. Кой знае за какво си мислел, но от време на време се провиквал:
- Аллах, Аллах...
Наблизо бил и достопочтения Юмер, който сметнал, че това не е редно и се оплакал на Пратеника на Аллах:
- Пратенико на Аллах, Билял ме безпокои в джамията. От време на време вика със силен глас "Аллах, Аллах..."
- Попита ли го защо прави така?
- Не, не го попитах.
- Тогава повикай Билял - да го попитаме заедно.
Билял дошъл. Пратеника на Аллах го попитал:
- Билял, защо от време на време се въодушевяваш?
Ето какъв бил отговорът на Билял:
- Пратенико на Аллах, Всевишния те е дарил с всичко, но не ти е дал правото ти да определяш кой да повярва и кой не. Мисля си, ако ти определяше кой да повярва и кой не, дали на роб като мен щеше да се падне честта да повярвам в Аллах още в първите дни на исляма. Около теб са лидерите и ръководителите на Мекка. Сигурно би поискал първо те да ти повярват. Кой знае кога щеше да дойде редът на черен роб като мен. Но сега аз съм удостоен с тази чест. Удостоен съм с честта, не сполетяла още лидерите на Мекка. Ето за това си мислех, не мога да се сдържа и от време на време се провиквам. Разбери ме, Юмер, и ми прости. Какво ще кажете?
Кое е най-голямото благо?
И ние ли трябва да благодарим както Билял Хабеши?
Удостоени ли сме с това благо? Дали изобщо се замисляме?



Гласувай:
0



1. morskipesni - Зловещи ненормалници сте до последния мюсли-примат
16.07.2019 10:13
Нито книгата ви книга (чалга вариант на Библията, диктувана по памет от шизофреник), нито притчите ви-притчи, нито гените ви-гени (тежка обремененост!), ни култура, ни наука, ни бит-нищо, само смрад и простотия.
цитирай
2. krumbelosvet - Ако
16.07.2019 10:16
Ако нямаше ислямска държава, и жени-терористи, и деца-терористи, и колячи на хора в името на аллах, ако го нямаше това, добре звучи проповедта на автора. А ние помним и мръсотиите на башибозука преди 140 години, и 500 години преди това... И ако не бяха тия 500 години, можеше да се каже, че американските бомбардировки са причина за кървавите ужаси на исляма...
цитирай
3. pemben - Исляма не проповядва насилие.
07.11.2019 09:07
Ислямът е мирна религия
Добре ще е когато се правят коментари да се има някакви познания относно темата
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pemben
Категория: Други
Прочетен: 861449
Постинги: 648
Коментари: 204
Гласове: 458
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол