Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2015 09:02 - Прокажен, плешив и сляп
Автор: pemben Категория: Други   
Прочетен: 1289 Коментари: 0 Гласове:
2



 От Абу Хурайра, Аллах да е доволен от него, се предава, че чул Пророка, Аллах да го благослови и с мир да го дари,
да казва:
„Аллах поискал да изпита трима от синовете на Исраил – прокажен, плешив и сляп – и изпратил при тях ангел.
Отишъл той при прокажения и попитал: „Кое е най-обичното за теб?“ Отговорил: „Хубав вид и хубава кожа, и да изчезне това, което отблъсква от мен хората!“
Потъркал го [ангелът] и изчезнала нечистотата, и му бил даден хубав вид.
И попитал: „Кой е най-обичният за теб имот?“
Отговорил: „Камилите“.
Била му дадена бременна камила в десетия месец.
И казал [ангелът]: „Аллах да я благослови за теб!“ Отишъл и при плешивия, и попитал: „Кое е най-обичното за теб?“
Отговорил: „Хубава коса и да изчезне това, което отблъсква от мен хората!“
Потъркал го той и изчезнала [плешивината], и му била дадена хубава коса.
И попитал: „Кой е най-обичният за теб имот?“
Отговорил: „Кравите“.
И бил дарен с бременна крава.
И казал [ангелът]: „Аллах да я благослови за теб!“ Отишъл и при слепия, и попитал: „Кое е най-обичното за теб?“
Отговорил: „Аллах да ми възвърне зрението и да виждам хората!“
Потъркал го и Аллах му възвърнал зрението.
Попитал: „Кой е най-обичният за теб имот?“
Отговорил: „Овцете“.
И бил дарен с плодна овца.
Наплодили се [животните] и единият[мъж] притежавал една долина с камили,другият–долина с крави,а третият – долина с овце. После [ангелът] се явил на прокажения с истинската си външност и с образа си, и казал: „[Аз съм] клет човек, изразходил всичките си средства по пътя и днес не мога да продължа нататък иначе освен с помощта на Аллах, а после – и на теб.
В името на Онзи, Който ти даде хубавия вид, хубавата кожа и имота, моля те за камила, с която да продължа пътуването си“.
[Мъжът] отговорил: „Дългове много!“
[Ангелът] казал: „Май те познавам. Не беше ли ти прокажен, та хората те отбягваха, и бедняк, та Аллах те дари?“
Казал:„Аз наследих този имот от дедите си“.
Казал: „Ако лъжеш, нека Аллах те превърне в какъвто си бил!“ Отишъл и при плешивия с истинската си външност и с образа си, и му казал същото, каквото казал и на предишния, и той му отговорил същото.
И казал:
„Ако лъжеш, нека Аллах те превърне в какъвто си бил!“ Отишъл и при слепия с истинската си външност и с образа си, и казал:
„[Аз съм] клет човек и пътник, изразходил всичките си средства по пътя и днес не мога да продължа нататък иначе освен с помощта на Аллах, а после – и на теб.
В името на Онзи, Който ти възвърна зрението, моля те за овца, с която да продължа пътуването си“.
[Мъжът] отговорил: „Бях слепец, но Аллах ми върна зрението.
Вземи каквото пожелаеш и остави каквото пожелаеш.
Кълна се в Аллах, не ще те затруднявам днес с нищо, което си взел заради Аллах, Всемогъщия и Всевеликия“.
Тогава [ангелът] казал:
„Задръж имота си, вие само бяхте изпитани. Аллах остана доволен от теб и се разгневи на двамата ти събратя“
(всепризнат хадис).image



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pemben
Категория: Други
Прочетен: 862431
Постинги: 648
Коментари: 204
Гласове: 458
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол